Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Inryck om 53 dagar - slutspurt!

4 posters

Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  jovanni 2009-06-04, 23:06

Hej igen alla jägare!

Nu är det bara 53 dagar kvar till inryck och min tid i Arvidsjaur. Min träning för närvarande består av mer träning med egen kropp som belastning än någonting annat - milen, simning, marsch, gym etc. Trots att jag förlorade väldigt mycket tid i våras pga allvarlig sjukdom så så känner jag att jag är rätt så förberedd idag sett till hur min kropp mår och vilka förberedelser jag gjort. Inte ens under de tre månader som jag mådde som sämst och låg på sjukhus så släppte jag AJB en enda dag ur tankarna. Det går helt enkelt inte, eftersom jag har bestämt mig att jag skall (!) genomföra utbildningen och fanimej klara av jägarutbildningen med alla dess utmaningar. Min omgivning kan i vissa stunder tycka att jag är besatt av jägeriet då all min tid nu går åt för förberedelser men jag anser att jag kanske får tillbaka lite om jag ankommer påläst och fysiskt väl förberedd. Jag har vid sidan om träningen läst så mycket jag bara kunnat om jägarutbildningar i allmänhet och AJB i synnerhet!

Tack än en gång alla för tips - nu vill jag hålla vad jag lovade, nämligen att meddela om när min besökshelg är då vi precis fått vårt prel. schema samt biljetten till nattåget.

Besökshelgen är den 26/27 september och det vore förstås en ära och glädje att få träffa några av er!


Väl mött,

Jonas Lindberg
jovanni
jovanni

Antal inlägg : 27
Age : 35
Location : Stockholm, Nacka
Registration date : 08-05-25

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  Hellström 2009-06-05, 23:18

Hej Jovanni.

Du verkar målmedveten. Jag tror alla gånger det kommer gå bra för dej.

Du har en fin tid framför dej. Det var ett tag sedan jag själv kunde säja att jag hadde 53 dagar kvar till inryck Smile

Man vet aldrig. Kanske någon gammal jägare knackar dej på axeln under besökshelgen farao
Hellström
Hellström
Admin

Antal inlägg : 1740
Location : STOCKHOLM
INFO : 84/85:42:a Inryck om 53 dagar - slutspurt! Flagga33

Registration date : 08-01-03

https://k4arvidsjaur.forumotion.com

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  Uddman 2009-06-06, 02:02

Härligt att du är så motiverad. Tänk på att hinna vila upp kroppen lite innan du rycker in. Så du inte drar på dig massa onödiga skador i början. Tror annars det kommer gå kalas.
Uddman
Uddman

Antal inlägg : 90
Age : 37
Location : Södertälje
Registration date : 08-01-09

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  Dream Exp. 2009-06-18, 00:36

Du är så välkommen upp hit den 27 Juli. Vi har nu precis avverkat baskerprov och haltar fram och tillbaka till restaurangen. Ska prova ut m/87 imorrn och få till rätt stuk på baskern sedan bär det av hemåt. Den största chocken som jag upplever det här uppe som tämligen nyinryckt (3 månader) är att det är mycket svårt, om inte omöjligt, att föreställa sig hur det kommer att vara. Över det stora hela mycket roligt men också mycket jobbigt. Välkommen än en gång!

Dahlin
PBS 09

Dream Exp.

Antal inlägg : 8
Age : 34
Location : Örebro
Registration date : 08-09-02

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  jovanni 2009-06-19, 19:26

Tack allesammans! Dahlin lär jag ju träffa inom kort Smile

edit:Grattis till baskern!
jovanni
jovanni

Antal inlägg : 27
Age : 35
Location : Stockholm, Nacka
Registration date : 08-05-25

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  jovanni 2009-10-23, 11:07

Jag har nu tagit baskern efter att våra sammanlagt 16 fältdygn har avslutats Very Happy tjoho!
jovanni
jovanni

Antal inlägg : 27
Age : 35
Location : Stockholm, Nacka
Registration date : 08-05-25

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  Hellström 2009-10-24, 13:55

Tagit baskern? Du menar förtjänat tongue

Hur har ni det där uppe? Berätta.
Hellström
Hellström
Admin

Antal inlägg : 1740
Location : STOCKHOLM
INFO : 84/85:42:a Inryck om 53 dagar - slutspurt! Flagga33

Registration date : 08-01-03

https://k4arvidsjaur.forumotion.com

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  jovanni 2009-10-28, 02:41

Du har rätt, jag har fel. Naturligtvis förtjänat den Very Happy

Jag är utomlands just nu (med dålig internettillgång) så det är lite sisådär med att hålla sig uppdaterad på forumet men det har varit 3 minst sagt intressanta månader. Att återge saker och ting för tidigare jägare är visserligen lättare än att försöka förklarara för frisedlar i det civila men jag vill nog låta mycket vila i mina tankar:) om du nu förstår vad jag menar. Kan dock nämna att nästan ingenting var som jag hade föreställt mig innan, allt var annorlunda när man väl var däruppe! Besökshelgen var väldigt lyckad, dock såg jag inte till nån gammal räv från detta forum? Lite synd!
jovanni
jovanni

Antal inlägg : 27
Age : 35
Location : Stockholm, Nacka
Registration date : 08-05-25

Till överst på sidan Gå ner

Inryck om 53 dagar - slutspurt! Empty Sv: Inryck om 53 dagar - slutspurt!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet