Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varför valde du att söka till K4/AJB?

5 posters

Gå ner

Varför valde du att söka till K4/AJB? Empty Varför valde du att söka till K4/AJB?

Inlägg  max 2009-11-23, 18:44

Som sagt: Varför valde Du att söka just till K4/AJB?

Var det planerat, oplanerat, ett tips, en dröm, en utmaning eller en machogrej? Försök kom ihåg och motivera gärna till varför man idag ska söka sig till Arvidsjaur Smile

max

Antal inlägg : 12
INFO : Inskriven som Jägarplutonsbefäl med inryck mars 2011 vid Arméns Jägarbataljon i Arvidsjaur.
Registration date : 09-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Varför valde du att söka till K4/AJB? Empty Sv: Varför valde du att söka till K4/AJB?

Inlägg  Uddman 2009-11-27, 01:23

För mig var det mest ett impulsbeslut. De frågade om jag ville göra jägartestet vid mönstringen och på den vägen bar det av. Sen ville jag inte sitta på baken hela värnplikten utan göra något slitigt. Det fick man ju uppleva med råge vilket fall. Varför söka? Ja, det är ett unikt tillfälle att prova på något som man inte får chansen att göra på något annat sätt (i stort sett). Det är inte så ofta man blir uppsliten ur sängen på natten och ut i fält fyra dagar utan mat och sömn i vardagliga livet. Sen får man ju även uppleva en härlig kamratanda som bygger på mkt humor och ironi Smile Det bästa är att man får bära sin egen kroppsvikt i form av en ryggsäck under hela perioden.
Uddman
Uddman

Antal inlägg : 90
Age : 37
Location : Södertälje
Registration date : 08-01-09

Till överst på sidan Gå ner

Varför valde du att söka till K4/AJB? Empty Sv: Varför valde du att söka till K4/AJB?

Inlägg  Westling 2009-11-28, 00:34

Var själv en hyfsad motocross åkare och hade en ambition att lyckas,såjag ansåg att ska man göra lumpen så ska man göra lumpen.Var ju redan vid inryck ganska fit.Så jag tänkte att här finns en chans att träna,och det gjorde det kanske mer än jag önskat. Question
Med min cross karriär gick det väl sådär .Vart farsa straxt efter min vpl
Westling
Westling
Admin

Antal inlägg : 1074
Age : 57
Location : stockholm
Registration date : 08-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Varför valde du att söka till K4/AJB? Empty Sv: Varför valde du att söka till K4/AJB?

Inlägg  Akkanålke 2009-11-28, 00:51

En kille jag träffade på K4 var Göteborgare och ville få en slapp
värnplikt nära hemmet, så han sökte KA4 i Göteborg.

Fast han glömde A:t och hamna i Arvidsjaur! pale
Akkanålke
Akkanålke
Moderator

Antal inlägg : 245
Registration date : 08-01-04

Till överst på sidan Gå ner

Varför valde du att söka till K4/AJB? Empty Sv: Varför valde du att söka till K4/AJB?

Inlägg  Halu 2009-11-28, 01:40

Ja det gäller att ha koll på bokstäverna ibland. Hoppas han fick en lugn värnplikt Like a Star @ heaven
Halu
Halu
Fast spaning

Antal inlägg : 185
Location : Stockholm
INFO : .
Registration date : 08-01-09

Till överst på sidan Gå ner

Varför valde du att söka till K4/AJB? Empty Sv: Varför valde du att söka till K4/AJB?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet